#1 2006-05-19 16:27:41
En tanke om försåkringsbolag...
Om man skulle starta ett nytt försäkringsbolag som enbart försäkrar folk under 26, importbilar och som ger BMW extra låg premie mot för alla andra sportbilar som bara får en relativt låg. Skulle man inte knycka en så pass stor marknad från alla andra försäkringsbolag att det skulle bära sig trots att just dessa (antagligen?) är värst när det gäller stölder och olyckor?
Compello.se ► Admin
Honda Civic Tourer
Honda Jazz
Honda Civic 1300
Offline
#2 2006-05-19 16:45:56
Re: En tanke om försåkringsbolag...
Verkar jobbigt...
http://www.flashback.info/showthread.php?t=198591
Compello.se ► Admin
VW Caddy 2.0 TDI 4Motion -12
Subaru Legacy 3.0R Exclusive -07
VW Squareback E Automatic -72
Offline
#3 2006-05-19 16:54:49
- Stapplerfahrerklaus
- Medlem
- Från: Junsele
- Registrerad: 2006-02-18
- Webbsida
Re: En tanke om försåkringsbolag...
Bör nog ha ett rätt stort startkapital, men när det väl börjar rulla på så borde det väl bära sig tycker jag.
Alexander Ljungquist
Nu kör man tyskt igen.
Offline
#4 2006-05-19 17:13:24
Re: En tanke om försåkringsbolag...
Har inge planer på att starta ett försäkringsbolag såklart, men själva tanken då de flesta verkar hata just dessa grupper så om ett bolag kan vara bättre än dom andra bör man ju få en hel del kunder
Compello.se ► Admin
Honda Civic Tourer
Honda Jazz
Honda Civic 1300
Offline
#5 2006-05-19 17:21:25
- Stapplerfahrerklaus
- Medlem
- Från: Junsele
- Registrerad: 2006-02-18
- Webbsida
Re: En tanke om försåkringsbolag...
Mordiiax skrev:
Har inge planer på att starta ett försäkringsbolag såklart, men själva tanken då de flesta verkar hata just dessa grupper så om ett bolag kan vara bättre än dom andra bör man ju få en hel del kunder
Ja helt klart borde man få kunder, men det finns nog en anledning till varför just den målgruppen har dyraste premierna oxå.
Edit: Sa jag just emot mitt tidigare inlägg? haha ja där ser man...
Senast redigerat av Stapplerfahrerklaus (2006-05-19 17:22:06)
Alexander Ljungquist
Nu kör man tyskt igen.
Offline