Forum
Compello.se

#1 2010-03-26 00:02:52

Nordin
Medlem
Från: Sollefteå
Registrerad: 2009-07-07

Volvo v70n -01

Namn: Daniel
Bor: Sollefteå
Kör: Sparkcykel
Effekt: 140 vilda
Trim: -
Väghållning: -
Styling: -
Fälgar/däck: -
Stereo: Volvos stora stereo (riktigt me trycka)
Framtidsplaner: Lacka listerna och railsen, Cromade dörrhandtag,Tona de 5 bakre rutorna. Resten får framtiden visa!
Övrigt: -

Har nu i veckorna gått å skaffat oss en nyare å finare bil, en V70n införskaffad uppe på volvo här i stan.

Har inte hunnit göra något alls åt bilen än, men det blir väll framöver här.

Kollade lite priser om va de skulle kosta att lackera listerna hos firma, men jag insåg att min portmonä inte gillar prislappen riktigt så ja bestämde mig för att köpa egen lackspruta å pröva själv, alltid kul att lära sig nå nytt å man ha ju alltid användning av att kunna lackera smile. Så ska ner te Sundsvall i helgen å köpa en färgspruta, å helgen därpå så blire Umeå och lack från Umeå bilfärg.

Om nån e duktig på Photoshop så får ni gärna leka med bilderna lite, vill ha det cleant å snyggt

http://data.fuskbugg.se/skalman01/Foto0425.jpg

http://data.fuskbugg.se/skalman01/Foto0427.jpg

Som ni alla ser så är det en automat, vilket är underbart.
http://data.fuskbugg.se/skalman01/Foto0426.jpg


Be Quick Or Be Dead

Offline

 

#2 2010-03-26 01:44:15

Pät
Medlem
Från: Sollefteå
Registrerad: 2005-11-21

Re: Volvo v70n -01

Ja, denna får du inga manlighetspoäng för! Men den verkar vara i bra skick! smile
Kan bli frän med lackade lister och nedlackning, fast takräckena är jag lite osäker på om det skulle bli bra..


Cooper S, Vectra OPC, Typ 1, 205 MI16, 309 GTI16

Offline

 

#3 2010-03-26 08:47:01

Nordin
Medlem
Från: Sollefteå
Registrerad: 2009-07-07

Re: Volvo v70n -01

Pät skrev:

Ja, denna får du inga manlighetspoäng för! Men den verkar vara i bra skick! smile
Kan bli frän med lackade lister och nedlackning, fast takräckena är jag lite osäker på om det skulle bli bra..

De är ju just domhär man får manlighetspoäng för!big_smile.

Jo testa å googla lite, så ska du få se när railsen är lackerade oxå, snyggt som fan. Vissa Classic hade de oxå så kolla blocket kan funka med smile


Be Quick Or Be Dead

Offline

 

#4 2010-03-26 10:30:02

Karlsson
på taket
Från: Forsmoby
Registrerad: 2005-11-10

Re: Volvo v70n -01

Litet litet tips om färgspruta. Antar att du tänker köpa en sån här billig skitspruta på Biltema lr Jula för en 300 spänn. Rengör sprutan noga med thinner flera flera gånger innan du slår någon färg i den. Har hört att det brukar vara silikon i sprutorna å de är inget du vill ha i färgen, tro mig. smile

Och för er alla snåla j*vlar som tänker lacka själv hemma i garaget istället för att lämna bort jobbet till en som kan tongue
Här är ett väldigt bra lackforum där ni kan hitta tips å få hjälp med i stort sett alla dumma frågor smile
http://lackering.forum24.se/


Anders Karlsson  073-811 58 77

¨Old VW´s never die, they just get faster...¨

Offline

 

#5 2010-03-26 13:26:29

Nordin
Medlem
Från: Sollefteå
Registrerad: 2009-07-07

Re: Volvo v70n -01

Karlsson skrev:

Litet litet tips om färgspruta. Antar att du tänker köpa en sån här billig skitspruta på Biltema lr Jula för en 300 spänn. Rengör sprutan noga med thinner flera flera gånger innan du slår någon färg i den. Har hört att det brukar vara silikon i sprutorna å de är inget du vill ha i färgen, tro mig. smile

Och för er alla snåla j*vlar som tänker lacka själv hemma i garaget istället för att lämna bort jobbet till en som kan tongue
Här är ett väldigt bra lackforum där ni kan hitta tips å få hjälp med i stort sett alla dumma frågor smile
http://lackering.forum24.se/

Nej ja tänkte faktiskt inte göra det, har kollat på en Iwata w400 faktiskt nu när jag slapp köpa kompressor, och vad jag hört så är det en av dom bättre sprutorna på marknaden idag smile
Och det är inte för att jag är snål jag inte lämnar iväg det, utan för att jag inte har så mycke stålar att kasta upp, man får inte så mycket som komvux student wink, och för att jag skulle vilja lära mig att lackera själv som sagt, det är något man alltid har användning för när man håller på med bilar mycket smile.

Senast redigerat av Nordin (2010-03-26 13:30:54)


Be Quick Or Be Dead

Offline

 

#6 2010-03-27 09:25:47

Karlsson
på taket
Från: Forsmoby
Registrerad: 2005-11-10

Re: Volvo v70n -01

Nordin skrev:

Karlsson skrev:

Litet litet tips om färgspruta. Antar att du tänker köpa en sån här billig skitspruta på Biltema lr Jula för en 300 spänn. Rengör sprutan noga med thinner flera flera gånger innan du slår någon färg i den. Har hört att det brukar vara silikon i sprutorna å de är inget du vill ha i färgen, tro mig. smile

Och för er alla snåla j*vlar som tänker lacka själv hemma i garaget istället för att lämna bort jobbet till en som kan tongue
Här är ett väldigt bra lackforum där ni kan hitta tips å få hjälp med i stort sett alla dumma frågor smile
http://lackering.forum24.se/

Nej ja tänkte faktiskt inte göra det, har kollat på en Iwata w400 faktiskt nu när jag slapp köpa kompressor, och vad jag hört så är det en av dom bättre sprutorna på marknaden idag smile
Och det är inte för att jag är snål jag inte lämnar iväg det, utan för att jag inte har så mycke stålar att kasta upp, man får inte så mycket som komvux student wink, och för att jag skulle vilja lära mig att lackera själv som sagt, det är något man alltid har användning för när man håller på med bilar mycket smile.

Bara jävlas lite med dig juh smile Ja har jobb så de räcker å blir över å ja tycker bara de är roligt att fler vill lära sig detta yrke. Mindre skitjobb till mig då tongue
Iwata W400 är en fin spruta. Ja kör med Iwata W400 och DevilBiss GTI-PRO på jobbet Har alltid funkat bra.

Lycka till med målandet! smile


Anders Karlsson  073-811 58 77

¨Old VW´s never die, they just get faster...¨

Offline

 

#7 2010-03-27 11:17:25

Nordin
Medlem
Från: Sollefteå
Registrerad: 2009-07-07

Re: Volvo v70n -01

Karlsson skrev:

Nordin skrev:

Karlsson skrev:

Litet litet tips om färgspruta. Antar att du tänker köpa en sån här billig skitspruta på Biltema lr Jula för en 300 spänn. Rengör sprutan noga med thinner flera flera gånger innan du slår någon färg i den. Har hört att det brukar vara silikon i sprutorna å de är inget du vill ha i färgen, tro mig. smile

Och för er alla snåla j*vlar som tänker lacka själv hemma i garaget istället för att lämna bort jobbet till en som kan tongue
Här är ett väldigt bra lackforum där ni kan hitta tips å få hjälp med i stort sett alla dumma frågor smile
http://lackering.forum24.se/

Nej ja tänkte faktiskt inte göra det, har kollat på en Iwata w400 faktiskt nu när jag slapp köpa kompressor, och vad jag hört så är det en av dom bättre sprutorna på marknaden idag smile
Och det är inte för att jag är snål jag inte lämnar iväg det, utan för att jag inte har så mycke stålar att kasta upp, man får inte så mycket som komvux student wink, och för att jag skulle vilja lära mig att lackera själv som sagt, det är något man alltid har användning för när man håller på med bilar mycket smile.

Bara jävlas lite med dig juh smile Ja har jobb så de räcker å blir över å ja tycker bara de är roligt att fler vill lära sig detta yrke. Mindre skitjobb till mig då tongue
Iwata W400 är en fin spruta. Ja kör med Iwata W400 och DevilBiss GTI-PRO på jobbet Har alltid funkat bra.

Lycka till med målandet! smile

Jo nå förstog ja att du jävlas me mig wink. Jo ja funderade på en Devilbiss oxå, men efter många om och men så bestämde jag mig för en Iwata W400 verkar va en spruta som duger till de mesta smile


Be Quick Or Be Dead

Offline

 

Sidfot