#1 2007-05-23 13:53:44
- asen
- Medlem
- Från: Sollefteå
- Registrerad: 2005-11-13
Tips vid bilförsåljning?
Jag har en som är intresserad av bilen, som bor i Malmö. O visst, det är långt att åka för honom, o det bryr inte jag mig om.
Men jag har hittat en bil i Malmö, som kan vara intressant.
Hade jag vetat att han skall köpa min bil, hade jag ju kunnat erbjuda mig att köra ner för en kostnad.
Men nu vet man ju inte det. Det slutar säkert med att han får åka upp, köpa min bil, o jag åker ner själv o hämtar en annan bil.
Tips på hur man skulle kunna lösa sånt? :-)
#2 2007-05-23 14:01:19
- Bengan
- Medlem

- Registrerad: 2005-11-09
Re: Tips vid bilförsåljning?
asen skrev:
Tips på hur man skulle kunna lösa sånt? :-)
Jag tycker att "Det slutar säkert med att han får åka upp, köpa min bil, o jag åker ner själv o hämtar en annan bil" låter rimligt ![]()
Om du nu på nåt sätt är beroende av att han köper bilen för att kunna handla nästa är det väl enda 100%-iga sättet?
Givetvis flyger du till Malmö när det är din tur.
Bengan Olofsson
#3 2007-05-23 14:02:14
Det brukar sällan bli bra när man erbjuder sig att "hjälpa till" när köparen har långt att åka. Se det så här: Du har bara fördelar med att sälja bilen hemma på gården. Fördelar som man tappar om man möter upp eller åker halva vägen till nån. Är köparen seriöst intresserad så åker han upp. I sammanhanget så är det inga pengar det handlar om för resan heller.
Mvh / Stefan Sjödin
#4 2007-05-23 14:04:44
- asen
- Medlem
Jo, visst är det så.
Blir svårt att slå 2 flugor på en smäll, o inte förlora på det på nåt sätt.
Han får komma upp o kolla. ![]()
#5 2007-05-23 15:01:26
Ã…k inte iväg. Fåglar i kylaren, stenskott på ruta/lack, andra olyckor å skit kan ju hända. Nä, intresserade engagerar sig till att köpa en bil ![]()
Compello.se ► Admin
Honda Civic Tourer
Honda Jazz
Honda Civic 1300
#6 2007-05-23 15:31:03
- asen
- Medlem
Sant.
Får väl försöka resa ner till malmö på nåt vettigt sett sen för att kolla på bil :-P
Finns ju bilar närmare också. ![]()
#7 2007-05-23 15:47:34
Ska man åka med en bil till någon som ska ha den, så är väl handpenning en vettig sak. Du skulle ha 125tkr för din. En handpenning på 5000kr på ditt konto innan du åker är väl rimligt.
Nu hade jag personligen inte åkt Sollefteå - Malmö och lämna en bil. Även om man hittat en egen man vill ha i trakterna. Men tex 50mil hade jag ej backat för.
Yxan
Golf VR6 Syncro -97
Vw Caddy -97 - Snickeriet
Suzuki RM125 -06 -Vägra asfalt!
#8 2007-05-25 21:42:49
- asen
- Medlem
Verkar nu som han skall åka från Malmö, upp till Sundsvall, o undra om jag kunde möta han där. Vilket känns helt oki. Till Sundsvall kan jag ju åka, o blir det inge köp, så har jag ju folk där att hälsa på. Även biltema o Ikea osv.. :-)
#10 2007-05-25 22:22:53
Var ärlig med han bara om det nu skulle finnas nån defekt :p Skulle jag åka 110 mil och se att säljaren ljugit häcken av sig har nog mord legat i tankarna ![]()
Trots att det är en skåning...
Compello.se ► Admin
Honda Civic Tourer
Honda Jazz
Honda Civic 1300
#11 2007-05-25 23:58:58
- asen
- Medlem
Mordiiax skrev:
Var ärlig med han bara om det nu skulle finnas nån defekt :p Skulle jag åka 110 mil och se att säljaren ljugit häcken av sig har nog mord legat i tankarna
Trots att det är en skåning...
Jodå, det är klart jag är. ![]()
Har dock svårt att hitta några större fel på bilen, så det finns liksom inget att ljuga om :-)