Forum
Compello.se

#1 2007-07-16 10:32:12

mr.testo
Lt. Mitch Buchannon
Registrerad: 2006-12-26

Förstårkt tryckplatta

Ja i fredags körde jag "slut" på kopplingen en aning när jag och en polare klockade lite 100-200 tider lång historia så den besparar jag er.
Till saken ringde upp sundsvalls bildetaljer och ville köpa en förstärkt tryckplatta från sachs performance då säger killen att han inte rekommenderar mig att köpa enbart tryckplatta och att ha orginal lamell till det utan även köpa förstärkt lamell dock kräver lamellen en svänghjuls ändring vilken typ av ändring kunde han inte svara på?
Någon som kan förklara varför man måste ändra på svänghjulet och varför det inte är anpassat från fabrik att passa när detaljerna är gjorda för bilen ifråga?
Utbilda mig är obildad inom kopplings området.

Senast redigerat av mr.testo (2007-07-16 10:33:01)

Volvo Xc90 2.5T -05

#2 2007-07-16 16:13:34

Candyman
Medlem
Från: Sundsvall
Registrerad: 2005-11-12

Re: Förstårkt tryckplatta

mr.testo skrev:

Ja i fredags körde jag "slut" på kopplingen en aning när jag och en polare klockade lite 100-200 tider lång historia så den besparar jag er.
Till saken ringde upp sundsvalls bildetaljer och ville köpa en förstärkt tryckplatta från sachs performance då säger killen att han inte rekommenderar mig att köpa enbart tryckplatta och att ha orginal lamell till det utan även köpa förstärkt lamell dock kräver lamellen en svänghjuls ändring vilken typ av ändring kunde han inte svara på?
Någon som kan förklara varför man måste ändra på svänghjulet och varför det inte är anpassat från fabrik att passa när detaljerna är gjorda för bilen ifråga?
Utbilda mig är obildad inom kopplings området.

Låter konstigt att man måste bearbeta svänghjulet när man byter lamell borde ju vara tillverkat så det ska passa orginalet.
Sen fattar jag inte heller varför man inte ska kunna köra med orginal lamell? funkar ju lika bra/bättre med en förstärkt tryckplatta även fast man har orginal lamell på alla andra bilar som jag vet.

Prövat ringa Motornord lr PPF?

Sidfot